Nasze wakacje to same atrakcje

Wycieczki rowerowe to stały element naszych wakacyjnych aktywności.

4 lipca odwiedził nas Pan Policjant z Powiatowej Komendy Policji w Cieszynie. Przeprowadził on dla chłopców ciekawą prelekcję z zakresu profilaktyki bezpieczeństwa i norm społecznych, a także chętnie odpowiadał na zadawane pytania i podejmował wątki, którymi chłopcy byli szczególnie zainteresowani.

Nasze ulubione zajęcia kulinarne, które jak zawsze kończą się degustacją.

Uwielbiamy nasz ogród, który daje nam wiele możliwości spędzania czasu. Starsi, młodsi, mniej lub bardziej sprawni – każdy znajdzie coś dla siebie. Czas wolny spędzamy opalając się, grając w gry, spacerując, grillując czy tańcząc.

Z inicjatywy samorządu domowników rozpoczęliśmy cykl zajęć porannej gimnastyki, które prowadzą przedstawiciele Rady. Zobaczcie filmik z pierwszego spotkania i oceńcie czy chłopaki dali radę.

W upalne dni szukamy ochłody na strumieńskim basenie. Jest to dla nas nie tylko aktywnie i miło spędzony czas, ale i nauka odpowiedniego zachowania się w miejscu publicznym.

Oskar, Kacper i Wojtuś pomagają w zakupach w hurtowni kwiatów. Z takimi pomocnikami żaden wybór nie jest trudny.

11 lipca Kacper, Andrzej i Kamil przystąpili do sakramentu Pierwszej Komunii Świętej. Było to dla nich bardzo ważne przeżycie. Dziękujemy Księdzu Maciejowi Dunat za celebrację Mszy Świętej oraz Siostrze Margaret za przygotowanie chłopców do sakramentu i organizację uroczystości. W Mszy Świętej uczestniczyli Dyrektor Domu, opiekunowie prawni chłopców, ich koledzy oraz personel, a także Siostra Przełożona Zgromadzenia SSND i pozostałe Siostry.

W upalne dni dla ochłody najlepsze są lody, a najpyszniejsze lody w Strumieniu to oczywiście Cukiernia Olanda. Dziękujemy za ten smakowity podarunek dla wszystkich chłopaków z naszego Domu.

Cukiernia „Olanda” u Szostka

Troje naszych chłopaków zakwalifikowało się do Xll OGÓLNOPOLSKICH LETNICH IGRZYSK OLIMPIAD SPECJALNYCH 2022 W Badmintonie, które odbyły się w czerwcu br. w Kielcach.

Michał zdobył złoty medal w deblu, Kuba przywiózł dwa srebrne medale (w singlu i deblu), a Bartek srebro i brąz (singiel i debel). Pomiędzy rozgrywkami znalazł się również czas na zwiedzenie Muzeum Wsi Kieleckiej. Naszym medalistom i wszystkim zawodnikom gratulujemy i życzymy kolejnych sportowych sukcesów. Dziękujemy też naszemu Panu Rysiowi, który towarzyszył chłopakom przez całość olimpiady, wspierał, dopingował i otaczał ojcowską opieką.

Naszych olimpijczyków przywitaliśmy bardzo uroczyście toastem i małym przyjęciem. Jeszcze raz wielkie wyrazy uznania dla Kuby, Michała i Bartka.,

Czas wolny chłopaków z mieszkania czwartego.

Wycieczka i spacer po Ogrodach Kapias w Goczałkowicach to dla naszych chłopaków pomysł na ciekawie spędzony dzień. Humory i pogada dopisały, więc wypad zaliczamy do udanych.

W mieszkaniach IVA i IVB nazbierało się ostatnio sporo okazji do świętowania. Sześciu solenizantów zaprosiło Dyrekcję, pracowników i co najważniejsze swoich kolegów na przyjęcie.

12 lipca wybraliśmy się do Tarnowskich Gór. W ramach projektu „Z kulturą za pan brat” finansowanego przez Grupę Kęty S.A zwiedziliśmy Kopalnię Srebra oraz Zamek w Starych Tarnowicach. Była to dla nas dawka wiedzy, ale i wspaniałych przeżyć.

W ramach projektu finansowanego przez Grupę Kęty S.A. „Z kulturą za pan brat” wybraliśmy się na dwudniową wycieczkę do Krakowa (14-15.07). Już sama podróż była ciekawa, bo dla niektórych była to pierwsza tak daleka trasa pociągiem, a atrakcją okazały się nawet ruchome schody na peronie. Pobyt rozpoczęliśmy od odwiedzenia Smoka Wawelskiego i zwiedzenia Wawelu. Drugiego dnia przespacerowaliśmy się po Kazimierzu, gdzie weszliśmy na krótką modlitwę do Bazyliki Bożego Ciała. Następnie udaliśmy się na rynek, gdzie zobaczyliśmy m.in. sukiennice, Kościół Mariacki i Bramę Floriańską. Oczywiście wysłuchaliśmy również hejnału. W międzyczasie degustowaliśmy różne smakołyki w Krakowskich restauracjach i kawiarniach. Jesteśmy dumni z naszych chłopaków, że byli tak zdyscyplinowani i zmotywowani do zwiedzania mimo zmęczenia – nawet nie wiemy kiedy przeszliśmy przez te dwa dni prawie 25 kilometrów.

Kolejna wycieczka w ramach projektu „Z kulturą za pan brat” finansowanego przez grupę Kęty S.A. Tym razem odwiedziliśmy Planetarium w Chorzowie. Przywieźliśmy nową wiedzę, ale i ekscytujące przeżycia.

Zajęcia dla chłopaków z głębszą niepełnosprawnością. Były m.in. zabawy ruchowe, zabawy z kocem, ale i ćwiczenia muzyczne. Tak niewiele potrzeba by na twarzach pojawił się szeroki uśmiech.

W strumieńskim parku regularnie odbywają się „Letnie Koncerty Popołudniowe”. I my chętnie korzystamy z wydarzeń kulturalnych oferowanych przez nasze miasto.

Projekt „Z kulturą za pan brat” finansowany przez Grupę Kęty S. A. zakończyliśmy wypadem do Muzeum Ognia w Żorach. Dziękujemy Pani Ani, dzięki której mogliśmy zrealizować projekt, w ramach którego zorganizowaliśmy cztery ciekawe wycieczki.

Poza licznymi zajęciami organizowanymi przez pracowników, każdy ma prawo do spędzania wolnego czasu w preferowany przez siebie sposób. W tym celu chłopaki chętnie korzystają z naszego ogrodu, a czasami również ze strumieńskiego parku. W końcu wakacje to czas wolny. Pamiętajmy, że zabawa swobodna (bez planu, udziału terapeuty czy opiekuna) jest bardzo ważnym elementem rozwoju każdego dziecka.