Ferie i nie tylko w naszym Domu – luty 2022

Zdawałoby się, że nie może się u nas dziać jeszcze więcej, a jednak. Luty w naszym Domu był miesiącem pełnym atrakcji, ciekawych zajęć, ale i odpoczynku od szkoły podczas ferii zimowych.

Zajęcia kulinarne są elementem często pojawiającym się w naszym Domu. W  tym miesiącu chłopcy nauczyli się gotować wspaniały, esencjonalny rosół z ziemniakami, piec chleb,  robić pizzę i przekąski z ciasta francuskiego.

Ferie rozpoczęliśmy zabawą taneczną o tematyce walentynkowej.

Na kolejnych zajęciach z naszą wolontariuszką, Panią Anią chłopcy poznawali i przeprowadzali proste i bezpieczne chemiczne eksperymenty.

Chłopcy i Panie z mieszkania nr 3 postanowili wzbogacić swoje wnętrza o więcej kwiatów. W tym celu wszyscy razem spędzili miło czas przy pracach ogrodniczych.

Wycieczka do Muzeum Fauny i Flory w Jaworzu okazała się świetnym pomysłem. Mogliśmy nie tylko posłuchać ciekawostek opowiadanych przez przewodników, ale i zobaczyć, a czasami nawet pogłaskać lub wziąć na ręce niektóre żywe okazy. Wróciliśmy bogatsi o nową wiedzę i doświadczenia.

Ładna pogoda sprzyja spędzaniu czasu na zewnątrz. Jedni wolą spacery, inni plac zabaw, grę w piłkę, ćwiczenia na siłowni czy po prostu posiedzenie na ławeczce. Każdy znajdzie coś dla siebie.

W ferie wybraliśmy się na wycieczkę do Cieszyna, podczas której pospacerowaliśmy po mieście i Wzgórzu Zamkowym, a także wybraliśmy się na mały shopping w galerii Stela. Na koniec poszliśmy wypić przepyszną kawę i zjeść ciasto w Kawiarni Kornel i Przyjaciele.

Nasze terapeutki wraz z wolontariuszką Agnieszką przygotowały zajęcia dostosowane dla mieszkańców z głębszą niepełnosprawnością. Była muzyka, zabawy z kocem oraz pyszny poczęstunek i wiele innych, a Paniom pomagał DJ Łukasz.

Chłopcy z zainteresowaniem oglądali prace podczas wystawy „Zima oczami dzieci” w Galerii pod Ratuszem, a następnie wybrali się na spacer po Strumieniu. Mini wycieczka zakończyła się pyszną kawą i ciastkiem w kawiarni Olanda.

19 lutego odwiedzili nas niesamowici goście ze Stowarzyszenia Honorowych Dawców Krwi Rzeczypospolitej Polskiej Klubu HDK-KWK „Julian” w Piekarach Śląskich. Pani Ola i Pan Andrzej przeprowadzili dla nas niezwykle ciekawe warsztaty pt. „Wędrujący Pan Kropelka”. Dziękujemy za poświęcony czas, zaangażowanie i bezinteresowność.

Kolejny nasz mały chłopczyk nie wiadomo kiedy wyrósł i w lutym świętował swoje 18. urodziny. Kacprowi dziękujemy za wspaniałe przyjęcie i jeszcze raz życzymy wszystkiego co najlepsze, zdrowia, spełnienia marzeń i Bożego Błogosławieństwa na każdy kolejny dzień życia.

Wojna to największe zło jakie człowiek może zgotować drugiemu człowiekowi. Nasi chłopcy bardzo przeżywają sytuację na Ukrainie i choć niewiele mogą zrobić w tej sprawie, to jednak mogą się modlić. 26.02 o 12:00 w naszym Domu chłopcy wraz z siostrami i personelem odmówili różaniec w intencji pokoju.

Mieliśmy przyjemność uczestniczyć w koncercie muzyki chrześcijańskiej w wykonaniu zespołu TWOI, który odbył się 20 lutego w strumieńskim MGOK. Jakież było zdziwienie niektórych, gdy na scenie ujrzeli basistę – dobrze sobie znanego Pana Tomasza Gruszkę, który jest naszym wolontariuszem i regularnie prowadzi w naszym domu zajęcia muzyczne.

Nie od dziś wiadomo, że lepiej doceniać niż karać, dlatego Ci z chłopców, którzy w ostatnim czasie szczególnie się wyróżnili zostali zaproszeni do kawiarenki na poczęstunek. Chłopcy Ci wykazywali się wzorową postawą wobec kolegów i pracowników, wywiązywali się ze swoich codziennych obowiązków każdy na miarę swoich możliwości oraz angażowali się w życie Domu.

Tak wyglądały przygotowania do naszego balu karnawałowego.

24 lutego 2022 w restauracji Hewia w Strumieniu odbył się wspaniały bal karnawałowy. Goście zachwycali strojami, a większość nie schodziła z parkietu nawet na minutę. Odbyły się również konkursy z nagrodami za najlepsze przebranie oraz wybory króla i królowej balu. W tym dniu był również tłusty czwartek, więc wśród poczęstunku znalazły się pączki, a na obiad była pyszna pizza ze „Strumienianki”. Dziękujemy wszystkim za świetną zabawę, DJ-om Kubie i Grzesiowi za poprowadzenie imprezy, Paniom terapeutkom za organizację wydarzenia, a opiekunkom i wolontariuszkom za przygotowanie przebrań i obtańcowanie naszych chłopaków. Szczególne podziękowania należą się Pani Ewie Nowak za udostepnienie sali i olbrzymie zaangażowanie w przebieg tego dnia.

Grupka naszych obieżyświatów wybrała się na wycieczkę koleją do Bielska-Białej. Dla niektórych było to pierwsze doświadczenie z jazdą pociągiem. Na miejscu spędziliśmy miło czas spacerując i poznając bajkową historię miasta związaną z działalnością Studia Filmów Rysunkowych. Oczywiście obowiązkowym punktem programu było również zjedzenie czegoś dobrego.

Tym którzy jeszcze nie byli, polecamy mini wycieczkę do zagrody żubrów w Pszczynie. Naszym chłopcom bardzo się tam podobało. Do tego spacerek po Pszczyńskim parku i rynku a na zwieńczenie wyprawy zapiekanki.