NASZEWSPANIAŁE WAKACJE – Lipiec 2024

Lipiec rozpoczęliśmy pięciodniowym pobytem w Brennej, o którym pisaliśmy w osobnym wpisie. Zachęcamy do obejrzenia filmu z tego wyjazdu. (1-5.07.2024)

Początkiem lipca (4-6.07) Dwaj Grzesie i Denis wzięli udział w VI Ogólnopolskim Turnieju Bocce Olimpiad Specjalnych. W wysiłkach wspierał ich niezawodnie Pan Rysiu. W rozgrywkach indywidualnych Grzegorz F. zdobył złoty medal, a Denis i Grześ S. przywieźli medale srebrne. Drużynowo chłopaki zajęli miejsce czwarte. Przedstawicielom naszego Domu oraz wszystkim zawodnikom gratulujemy sukcesów, wytrwałości i postawy fair play podczas rywalizacji.

Autorem zdjęć jest Adam Kuśka. Dziękujemy

6 lipca nasi wspaniali chłopcy, jak co roku, wzięli udział w VI Marszu Nordic Walking im. mjr. Józefa Płonki. Wyruszyliśmy spod OSP w Zbytkowie, aby pokonać trasę o długości 4,5 km. Wszystkim uczestnikom gratulujemy wytrwałości i dziękujemy za wspólne przeżycia!

Co roku chętnie wybieramy się do Tychów nad Jezioro Paprocańskie, aby spacerować w pięknych okolicznościach przyrody. To idealne miejsce na relaks, integrację i cieszenie się naturalnym otoczeniem. Nasi podopieczni zawsze z radością uczestniczą w tych wycieczkach, które są dla nich źródłem wielu pozytywnych wrażeń i wspomnień.

Chłopcy wzięli udział w wesołej i edukacyjnej akcji kiszenia ogórków! Pod czujnym okiem naszych utalentowanych Pań kucharek, chłopcy uczyli się tradycyjnych technik przygotowywania kiszonych ogórków. Zajęcia były nie tylko świetną zabawą, ale także okazją do nauki i rozwijania umiejętności kulinarnych. Dziękujemy naszym kucharkom za przeprowadzenie tych fantastycznych warsztatów i chłopcom za ich zaangażowanie!

Wieczorne zajęcia relaksacyjne to doskonały sposób, aby po dniu pełnym atrakcji chłopcy mogli wyciszyć się i zadowoleni położyć do łóżek.
Dzięki takim chwilom, nasi chłopcy mają szansę na spokojny sen i regenerację sił na kolejny dzień pełen wrażeń.

Wakacyjny wypad do kina na nową część z serii Minionki był strzałem w dziesiątkę! Seans dostarczył nam mnóstwo rozrywki i śmiechu, a nasi chłopcy byli zachwyceni przygodami tych zabawnych postaci.

Wyruszyliśmy na górską wędrówkę po Brennej, przemierzając malowniczy szlak. Chłopcy cieszyli się pięknymi widokami, świeżym powietrzem i wspólnym czasem spędzonym na łonie natury. To była wyjątkowa przygoda pełna radości i wyzwań!

W połowie lipca odwiedziła nas Siostra Fidelisa, która była Dyrektorem naszego Domu w latach 1988-1997. Była to nie tylko sentymentalna podróż do wspomnień, ale również możliwość poznania nowych domowników i zaobserwowania zmian, które zaszły przez te lata. Dziękujemy za spędzony wspólnie czas i za wszystkie cenne wspomnienia, które Siostra Fidelisa przywiozła ze sobą.

Sebastian przeżył wiele emocji podczas wyprawy na ściankę wspinaczkową! To była dla niego niesamowita przygoda, pełna wyzwań i radości z pokonywania własnych granic. Dziękujemy wszystkim, którzy wspierali Sebastiana i pomagali mu w tej ekscytującej przygodzie!

Niewinny wypad na frytki do Restauracji Strumienianka zakończył się przy nieco bardziej suto zastawionym stole.
Chłopcy z naszego Domu mieli okazję cieszyć się smacznym jedzeniem i wspólnym czasem spędzonym w restauracji. Dziękujemy za gościnność i pyszne dania!

Fabian podczas zajęć indywidualnych uczył się podstawowych życiowych umiejętności, takich jak robienie zakupów, przygotowanie prostej, ale pysznej sałatki owocowej, a także sprzątanie i zmywanie naczyń. To z pewnością była dla niego bardzo cenna lekcja.

19 lipca wybraliśmy się do Miejskiej Biblioteki Publicznej w Strumieniu na spektakl „Wilk i Zając na wakacjach”. Chłopcy z zachwytem śledzili losy bohaterów odgrywanych przez aktorów ze studia teatralnego KRAK-ART z Krakowa.

To była pełna emocji i wrażeń wizyta, która na długo pozostanie w naszej pamięci. Dziękujemy aktorom za wspaniałe przedstawienie!

Pani Elżbieta , Pani Arleta i nasz Bartek wzięli udział w warsztatach malarskich organizowanych przez KGW Zbytków w ramach projektu „Sploty dziedzictwa”. Projekt został dofinansowany ze środków budżetu Województwa Śląskiego.
To była fantastyczna okazja do rozwijania umiejętności artystycznych i spędzenia kreatywnego czasu razem. Dziękujemy organizatorom za tę inspirującą inicjatywę!

W te wakacje często wybieramy się na wycieczki rowerowe. Organizuje je nie tylko Pan Krzysztof, który zajmuje się aktywizacją ruchową w naszym Domu, ale również pozostali terapeuci, a nawet Pani Dyrektor Anna Sławińska i Pani Kierownik Daria Kwaśniewska.
Każdy chętnie spędza czas z chłopakami w ten sposób, ciesząc się wspólną aktywnością na świeżym powietrzu.

23 lipca uczestniczyliśmy w żywej lekcji przyrody prowadzonej przez miłośnika lasu, Pana Romana Kaczorowskiego.
Poznaliśmy bliżej Oazę zdrowia, ciszy, spokoju, wiedzy i mądrości, która znajduje się w części lasu w Bąkowie. To było niezwykłe doświadczenie, pełne fascynujących informacji i bezpośredniego kontaktu z naturą.
Dziękujemy Panu Romanowi za ten wspaniały dzień!

Chłopaki z mieszkania nr 3 odkrywają swoje talenty i przyjemność z prac techniką haftu diamentowego. Ich zaangażowanie i kreatywność są niesamowite! Dziękujemy Pani Ewelinie, że nie tylko zainspirowała chłopaków, ale również wyposażyła ich w niezbędne materiały.

Miło spędziliśmy jedno z lipcowych popołudni w Ośrodku Sportów Wodnych w Łące. Dużo wrażeń dostarczyły przejażdżki rowerkami wodnymi. Chętni skorzystali też z kąpieliska, a Pan Rysiu zadbał o idealnie wysmażone kiełbaski z paleniska. To był pełen radości i zabawy dzień, który na długo pozostanie w naszej pamięci.

W czasie wolnym od wycieczek i innych atrakcji, chłopcy z naszego Domu chętnie chodzą na spacery.
Spacerowanie po okolicy pozwala nam cieszyć się naturą, relaksować i spędzać czas na świeżym powietrzu. To świetna okazja do rozmów, śmiechu i wspólnego spędzania czasu.

Chłopaki wybrali się nad Wisłę, gdzie mogli ochłodzić się w rzece i odpocząć nad wodą. Spędziliśmy czas, ciesząc się naturą, pływaniem i relaksem na brzegu. To była doskonała okazja do odprężenia i zabawy na świeżym powietrzu.

Chłopcy z naszego Domu regularnie wybierają się na kąpielisko miejskie w Strumieniu, gdzie spędzają czas na zabawie i relaksie w wodzie.
Te wyjścia są doskonałą okazją do aktywności fizycznej, ochłody w upalne dni i integracji. Wszyscy z radością korzystają z możliwości spędzenia czasu na świeżym powietrzu i cieszenia się letnimi atrakcjami.

W kwestii upodobań chłopaków co do zajęć kulinarnych nic się nie zmieniło. We wszystkich mieszkaniach chłopcy z radością pichcą, a potem wspólnie spożywają różne pyszności.
To wspaniała okazja do nauki, rozwijania umiejętności kulinarnych i spędzania czasu w przyjaznej atmosferze. Każde danie przygotowane razem smakuje jeszcze lepiej!

25 lipca chłopcy wybrali się do Oświęcimia by odwiedzić grób zmarłego Pana Mariusza, który przez lata był ratownikiem w naszym domu.

Czasami tak niewiele potrzeba, by sprawić radość. Wystarczy zwykła kałuża, w której można skakać do upadłego. Chłopcy z naszego Domu mieli mnóstwo frajdy, skacząc w kałużach, a po zabawie oczywiście czekała ich relaksująca kąpiel. Takie proste chwile potrafią przynieść najwięcej uśmiechów i radości! A dla nas beztroskie chwilę dzieciństwa to szczęście, na które nasze dzieci zasługują podwójnie….

Nasi chłopcy wybrali się na wspaniały wypad do Pszczyny. Przejechaliśmy się kolejką i odbyliśmy relaksujący spacer po malowniczym pałacowym parku.
To był dzień pełen odkryć, przygód i pięknych widoków. Wszyscy wróciliśmy z uśmiechami na twarzach i mnóstwem niezapomnianych wspomnień.

Pani Alinka wraz z rodziną zaprosiła chłopaków do swojego domku w górach. Chłopcy spędzili w okolicy Żywca piękny czas. Spacerowali po malowniczych szlakach, korzystali z basenu, ciesząc się letnim słońcem, oraz grillowali, delektując się smacznymi potrawami.
Dziękujemy Pani Alince i jej rodzinie za gościnność i stworzenie wspaniałej atmosfery. To był niezapomniany wyjazd pełen radości i relaksu.

Chłopcy również w wakacje uczestniczą w zajęciach z dogoterapii, a ich ulubionym towarzyszem jest pies Shadov.
Te spotkania przynoszą wiele radości i korzyści terapeutycznych, pomagając w relaksacji, budowaniu więzi i rozwijaniu umiejętności społecznych. Chłopcy uwielbiają czas spędzony z Shadovem, który zawsze wnosi dużo pozytywnej energii.

Kto nie lubi nocowania w namiocie, nawet jeśli nie wiąże się to z daleką wyprawą, a namiot rozbity jest w ogrodzie?
Nasi chłopcy na pewno lubią takie urozmaicenia! Nasz wieczór namiotowy spędziliśmy przy pizzy i grając w kalambury. Chłopcy lubią także nocne maratony filmowe, które dostarczają mnóstwo radości i emocji.
To były noce pełna śmiechu, zabawy i integracji, którą wszyscy bardzo mile wspominają.

Chłopaki z naszego Domu z entuzjazmem uczestniczyli we wszystkich lipcowych koncertach organizowanych przez MGOK.
7 lipca rozpoczęliśmy muzyczną podróż z zespołem Dikanda i Chórem Lutnia. Następnie, 14 lipca, zachwyciliśmy się ukraińsko-polską muzyką zespołu ZeleneNebo oraz Chóru Żeńskiego Voce Viva.
21 lipca spędziliśmy czas przy dźwiękach – Bartosz Smorągiewicz Ensemble i Four Ladies Kwartet. Miesiąc zakończyliśmy 28 lipca, słuchając zespołu Megitza oraz Chóru Nadzieja.
Mieliśmy też okazję zrobić zdjęcia z artystami i otrzymać płytę zespołu Megitza!

Chłopcy ze znaczną niepełnosprawnością uczestniczą w zajęciach stymulacji polisensorycznej. Dziękujemy naszym wolontariuszkom – Pani Agnieszce i Pani Annie, które przygotowują i z pomocą terapeutek prowadzą zajęcia.
Mamy za sobą już wszystkie lipcowe spotkania, a przed nami kolejne pełne wrażeń i nauki.

Chłopcy samodzielnie opracowali graficznie ulotki promujące Adopcję Serc, a Kacper i Marcel z zaangażowaniem zajęli się ich roznoszeniem.

Dwa udane grille chłopaków odbyły się w domu Pani Eli i Pani Anety i ich najbliższych.
To był wspaniały czas pełen śmiechu, pysznego jedzenia i wspólnego spędzania czasu. Dziękujemy Pani Eli i Pani Anecie za gościnność i stworzenie ciepłej, rodzinnej atmosfery!

W lipcu co czwartek bawiliśmy się w ogrodzie przy muzyce serwowanej przez naszych DJ-ów. Chłopcy z zaangażowaniem brali udział w licznych konkurencjach wymagających zręczności, spostrzegawczości, celności, czasami rywalizacji, a czasami współpracy.
Każdego tygodnia za organizację zabaw odpowiadało inne mieszkanie i wszystkie stanęły na wysokości zadania. Dziękujemy Paniom opiekunkom za kreatywne pomysły i zaangażowanie!

Niektórzy nasi chłopcy z uwagi na swoje ograniczenia nie byliby w stanie wejść na żaden górski szczyt, by choć raz w życiu zobaczyć te piękne widoki. To właśnie dla nich odbyła się wycieczka do Wisły, gdzie ciuchcią dojechaliśmy na Równicę. Zachwytom nie było końca.
Po przejażdżce znaleźliśmy również czas na lody i wizytę w ogrodzie sztuki.

Wesołe chwile chłopaków podczas zajęć z Panem Krzysztofem uchwycone w obiektywie. Czyżby Pan Krzysztof odkrył w sobie również talent do robienia zdjęć?
Dziękujemy za te piękne wspomnienia i radosne momenty, które możemy teraz podziwiać na fotografiach.